Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesty středoškolských žáků ke studiu fyziky na vysoké škole - pohled jejich učitelů fyziky
Sýkora, Petr ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je získat informace, jak může Matfyz zlepšit svou práci se středoškoláky a jejich učiteli fyziky, aby se zvýšil zájem o studium fyzikálních oborů. K získání těchto informací byl využit dotazník roze- slaný učitelům, kteří byli zmíněni nastupujícími studenty na Matfyz jako učitelé, kteří je pozitivně ovlivnili. Samotný dotazník se skládal ze čtyř částí - akce pro žáky, akce pro učitele fyziky, položky zaměřené přímo na činnost Matfyzu, po- ložky zaměřené na výuku respondentů. Data byla zpracována jak kvantitativními, tak kvalitativními metodami, přičemž větší část výzkumu je postavena na meto- dách kvantitativních. Sesbíraná data ukázala, že je podle respondentů převážně zapotřebí zaměřit se na mimopražské žáky, tedy pořádat akce na více místech v České republice nebo využít moderní technologie a pořádat akce on-line. To samé platí i pro akce pro učitele. Žáci by se měli také více setkávat s vědci a stu- denty fyzikálních oborů, navštěvovat vědecká pracoviště i mimo dny otevřených dveří (např. během exkurzí a stáží) či mít možnost nahlédnout, jakou hraje roli fyzika ve firmách. Projevil se také zájem o vznik nové učebnice fyziky na Matfyzu, která by obsahovala obtížnější pasáže pro nadané žáky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.